Lucille's Crafts & Designs

My designs, crafts and creations

Costum Popular Romanesc – Romanian Folk Costume


Astazi Lucille Crafts & Designs implineste 2 ani de activitate pe blog, si ii sarbatoresc printr-o postare noua si inedita totodata… Nu am crezut ( si nici nu mi-am propus) vreodata  ca o sa fac un costum popular romanesc, pentru ca stiam ca pentru a coase o ie trebuie sa ai si rabadare si talent la brodat manual… dar cum in decembrie am primit o bijuterie de masina printr-un proiect finantat din fonduri europene, si aceasta minunatie mai si brodeaza nu am putut sa ma abtin si am vrut sa fac un costum poular de la noi din Moldova, dar prin viziunea mea proprie si personala …  Asa ca daca nu vi se pare ca se incadreza in normele istorice si etnografice ale costumului popular din regiunea Moldovei (mai precis regiunea Neamt) sa stiti ca nici nu am vrut sa respect intru totul aceste norme… Am cusut si brodat ia si catrinta asa cum am vrut si am simtit…

Cealalta fota – cea rosie cu franjuri, e facuta dintr-un stergar vechi de 20 de ani pe care l-am gasit pe acasa pe la mama… Si e de inspiratie etnografica din zona de sud – vest a tarii  (Arges si Oltenia). Ia nu este din panza topita ci din batist alb de bumbac, iar catrinta moldoveneasca din catifea neagra brodata cu ata rosie si aurie si bordata cu panglici aurii.

Această prezentare necesită JavaScript.

Costumul este creat pentru fetita mea … insa atat de mult mi-a placut sa-l fac si imi place si rezultatul, incat in curand imi voi face si mie o ie pe panza topita…

Single Post Navigation

Lasă un răspuns

