Lucille's Crafts & Designs

My designs, crafts and creations

Cum am reusit sa imi fac manechin !!!


De mult caut pe internet sa-mi achizitionez un manechin de croitorie la mana a doua macar si nu gasesc, iar daca gasesc sunt destul de scumpe si asa. Unul nou ajustabil, cum s-ar spune „profesionist”, este 500 Ron cel mai ieftin posibil. E o investitie cam mare pentru mine care sunt de-abia la inceput, asa ca am cautat – tot pe internet desigur- cum sa-ti faci singur manechin de croitorie, si pe site-uri in limba engleza si pe site-urile romanesti. Am gasit desigur mai multe in engleza decat in romana, si toate contineau aceeasi idee: sa imbraci pe cineva cu masuri standard, sau pe tine daca vrei sa-ti croiesti doar tie haine, cu <banda adeziva cu multiple utilizari> de culoare gri metalic (se gaseste la raionul constructii, in orice supermarket). Atentie insa, toti cei in cauza au uitat sa precizeze ca banda nu trebuie stransa prea tare pentru ca riscati ca persoana pe care o folositi drept manechin sa nu mai poata respira!! Si asta din simplul motiv ca banda nu este elastica si daca strangeti cutia toracica plamanii nu se mai umplu cu aer. Trebuie lucrat oricum rapid!!

Iata pasii: Peste o bluza mulata din bumbac pe care o s-o sacrificati incepeti sa puneti banda in mod circular de la solduri spre gat repede pana faceti o platosa de jur imprejurul torsului si putin pe umeri pana la jumatatea antebratului. Nu strangeti!! Dupa ce a-ti terminat de imbracat torsul, sfatul meu este sa si taiati pe mijlocul spatelui platosa cu un foarfece rotunjit la varfuri ca sa nu intepati manechinul care va pozeaza! Apoi imbracati cu banda si bratele pana la jumatatea antebratului. Scoateti usor bluza taiata pe mijloc spate si manecile, lipiti pe mijloc taietura tot cu banda de care a-ti folosit si pana acum pentru platosa. Acum aveti o platosa goala! Sacrificati doua-trei perne mari umplute cu calti si nu cu pene care se gasesc in supermarketuri, si umpleti cu caltii platosa dar tinand-o cu gatul in jos. Coada de la un mop uscat cu tot cu pamatuf o introduceti pe miljoc si o tineti dreapta in timp ce continuati operatiunea de umplere cu calti. La solduri (capat)  prindeti tot cu banda (in total 4 role a 10 m fiecare) de la un capat la altul de-a curmezisul.  Suportul din fier forjat de la bradul de Craciun este foarte bun pentru postament. Pentru gat folositi rola de  carton de la una din benzile golite si o prindeti de platosa cu banda de lipit. La sfarsit mai sacrificati o helanca mulata veche si imbracati manechinul. Gata! Priviti rezultatul!

Sper sa va foloseasca toate indicatiile, deoarece pe site-urile unde eu am gasit modul de a-ti fabrica manechin de croitorie spuneau doar cum sa-ti faci manechinul dar nu mai spuneau si cum sa-l fixezi pe suport. A trebuit sa ma gandesc ceva vreme pana mi-a venit ideea cu mopul si iata  mi-a reusit!!!

Single Post Navigation

2 thoughts on “Cum am reusit sa imi fac manechin !!!

  1. He, he…poate era interesant de detaliat si ‘incidentul’…

    In alta ordine de idei…postul e din 01.01.2010; pozele sunt din 02.02.2010… cum de ?

  2. lucilledesigns on said:

    E setat aparatul foto aiurea!!!

Lasă un răspuns

